Išči v kategoriji: Pnevmatike
Tip :
Obseg :
Širina :
Višina :
Znamka :
Hitrost :
Išči v kategoriji: Platišča
Tip :
Obseg :
Širina :
Znamka :
Za vozilo :
Razmerje :
vijakov
Proizvajalci


Michelin

bfg

kleber

Povezave

p1

trackday



 

Gumarska revolucija

 

1

Je mogoče pnevmatike za avtomobile primerjati z belo tehniko? Torej z napravami, kot so hladilniki, zamrzovalniki in stroji za pomivanje posode? Z označevanjem pnevmatik na način, ki spominja na uveljavljene »energijske nalepke« na gospodinjskih aparatih, je odgovor vsekakor pritrdilen. Še več, letos bomo doživeli pri prodaji pnevmatik spremembe, za katere pravijo, da so v industriji pnevmatik največje v zadnjih 50 letih. Priča smo pravi gumarski revoluciji, ki prinaša vrsto novosti za izdelovalce, prodajalce in kupce pnevmatik

 

Vsi, ki so povezani v verigi odločanja in dogovarjanja za zagotavljanje pravih meril, po katerih naj se ravna industrija, da bo čim bolj odgovorna do družbe in poštena do kupcev, menijo, da je novost v označevanju pnevmatik, ta bo obvezna od 1. novembra letos, namenjena predvsem zagotavljanju večje transparentnosti nakupov in večje varnosti kupcev. Seveda je pogoj, da bodo ti razumeli, kaj je bistvo novosti.

 

Energijska učinkovitost je merilo, ki je že več let med najbolj izpostavljenimi pri nakupu najrazličnejših izdelkov. A če nam je to pri gospodinjskih aparatih nekako preprosto razumljivo in je zelena oznaka že samoumevno merilo kakovosti za hladilnik, s pnevmatikami vse ni tako preprosto. Tista okrogla, črna, kotaleča se zadeva pod avtomobilom, ki avtomobilsko tehniko spreminja v stvarnost, je namreč neposredno povezana z varnostjo. Pnevmatike so tiste, ki zagotavljajo, da je avtomobil varen, kot mu varnost zagotavlja vsa tehnika, da je s čustvi prežet v obsegu, kot mu to zagotavlja dinamičnost, in da je hkrati energijsko učinkovit v skladu z energijsko učinkovitostjo celotne tehnike.

 

Protislovje

Glavna težava pri tem je, da sta zagotavljanje energijske učinkovitosti pnevmatike in hkrati zagotavljanje najvišje ravni varnosti večinoma v protislovju. Da bi bila pnevmatika energijsko učinkovita, da bi torej omogočala čim manjši ogljični odtis avtomobilov, mora imeti čim manjši kotalni upor. To merilo, ki bi bilo po prvotnem predlogu zakonodajalca (s preprosto preslikavo meril učinkovitosti naprav, kot so na primer gospodinjski aparati) edino merilo, pomeni za udeležence v prometu izjemno nevarno početje. Za pnevmatike je namreč najpomembnejša varnost.

Po dokaj obsežno zastavljeni razpravi v merodajnih evropskih institucijah so odgovorni prišli do spoznanja, da označevanje pnevmatik kot tehničnega izdelka le s stopnjami energijske učinkovitosti, razporejenimi v razrede od A do G in označenimi od zelene do rdeče barve, ni primerno. To bi namreč pomenilo dokaj nevarno zavajanje kupcev. Z zeleno barvo, torej z najboljšo oceno, bi bile označene vse pnevmatike z majhnim kotalnim uporom. Energijsko posebej učinkovite so tudi tiste pnevmatike, ki ne zagotavljajo dobrega oprijema s cestiščem. Preprosto povedano, tudi slabe pnevmatike. Opis slaba pnevmatika pa pomeni, da je pnevmatika nevarna.

Zato bodo nasprotno od gospodinjskih aparatov pnevmatike označene s tremi merili. Z merilom energijske učinkovitosti, s stopnjo učinkovitosti zaviranja na mokrem in s stopnjo zunanjega hrupa pnevmatike. Kar nekaj je bilo špekulacij ob razpravljanju o dodatnih oznakah za pnevmatike, češ da za vsem stoji lobi velikih, uveljavljenih izdelovalcev pnevmatik, ki želi zajeziti vse večji prodor kitajskih izdelovalcev pnevmatik na evropski trg. Dejstvo, da bi ti s svojimi izdelki v velikem obsegu z lahkoto dosegli najboljše ocene glede energijske učinkovitosti, a le težko zadovoljili kriterije glede učinkovitosti zaviranja na mokrem, priča samo zase. Pri tem vsekakor ne gre za omejevanje konkurence in izpodrivanje nizkocenovne ponudbe s trga, za preprečevanje zniževanja cen pnevmatik uveljavljenih izdelovalcev, torej. Cilj vsega je zagotavljanje pravih, merodajnih podatkov kupcem in stvarnih dokazov o učinkovitosti. Predvsem za najbolj pomembno, za varnost.

Prava veljava oznak?

Med razredoma A in G znaša razlika v porabi goriva 7,5 odstotka. Pri povprečni porabi osem litrov goriva na sto kilometrov bi to torej pomenilo (ob povprečno veliki posodi za gorivo srednje velikega avtomobila) okrog šest litrov goriva pri enem točenju. Preračunano na letno raven pa – če na primer uporabnik na leto prevozi 15.000 kilometrov s pnevmatiko razreda energijske učinkovitosti A –, da bi ob današnji ceni bencina v Sloveniji porabil za 130 evrov manj goriva, kot če bi imel na avtomobilu nameščene pnevmatike energijske učinkovitosti razreda G.

Druga oznaka, ki bo obvezna na pnevmatikah, bo oznaka za stopnjo oprijema na mokri podlagi, torej čim krajša zavorna pot v dežju. Tudi na tem področju so razredi, razdeljeni od A do G. Pri zaviranju na mokrem s hitrostjo 50 km/h je zavorna pot avtomobila s pnevmatikami učinkovitosti zaviranja na mokrem razreda A v primerjavi z avtomobilom, na katerem so nameščene pnevmatike učinkovitosti razreda G, krajša za 18 m! Razredi od D do G imajo teoretično vrednost, saj se ne uporabljajo. A kljub vsemu tolikšna razlika pri hitrosti le 50 km/h dovolj nazorno kaže, da niso vse pnevmatike na trgu enake. Predvsem ne vse enako varne. Če je mogoče razliko v porabi goriva na letni ravni za 130 evrov enačiti z razliko v stroških popravila vozila in pri tem ovrednotiti še marsikaj drugega, kar nas lahko še posebno drago stane ob 18 metrov daljši zavorni poti, je seveda razumska odločitev, kateri oznaki dati prednost, jasna.

Tretji kriterij, ki bo naveden na oznakah, bo podatek o emisiji hrupa, torej o glasnosti pnevmatike. Označen bo z do tremi vali. Oznaka s tremi vali pomeni zdaj dovoljeno raven hrupnosti pnevmatik. Oznaka z dvema pomeni mejo, ki naj bi bila uveljavljena v prihodnje. Najtišje pnevmatike, označene z enim valom, pa bodo še za tri dB manj hrupne. To merilo bodo torej upoštevali tisti, ki bodo hoteli izbrati pnevmatike, ki jim bodo zagotavljale čim bolj udobno vožnjo. Med oznako enega in treh valov glasnosti je namreč razlika šest dB.

trg

 

 

Facebook

Facebook_icon

Energijske vrednosti pnevmatik

2

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletne strani soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov si lahko preberete tukaj.

Z zgoraj navedenim